L’equip Infantojuvenil realitza l’avaluació, el diagnòstic i tractament dels problemes psicològics amb nens i adolescents, dels trastorns de la conducta infantil, trastorns emocional i de relació i trastorns d’aprenentatge, entre d’altres.El treball el realitzem analitzant el context: la família, el centre escolar, els esdeveniments vitals, i l’evolutiva del nen.
En les primeres etapes evolutives, des del primer any fins als 4 anys es realitza principalment un assessorament als pares, es treballen els problemes relacionats amb l’alimentació, el son, educació emocional, rebequeries, normes i límits, i problemes derivats de les separacions dels pares.
A partir dels 5 anys els problemes que més treballem són els relacionats amb el control dels esfínters: enuresis i encopresis, pors i ansietat: ansietat de separació, terrors nocturns, afrontament a situacions i a persones desconegudes, i els problemes de conducta com les rabietes i conductes oposicionistes. Ocupa una part important del nostre treball terapèutic la detecció, diagnòstic i posterior treball terapèutic del Trastorn per Dèficit d’Atenció amb o sense Hiperactivitat, el Trastorns d’Aprenentatge i el Trastorns Generalitzats del Desenvolupament.
Durant l’etapa escolar, del 7 als 11 anys, es mantenen els trastorns de conducta i d’atenció, els problemes d’adaptació al centre escolar, al grup d’iguals, com també els problemes relacionats amb l’ansietat i els estats d’ànim.
En la adolescència, de 12 a 14 anys, treballem principalment els problemes d’imatge i l’adaptació social, trastorns d’aprenentatge, problemes de la conducta alimentaria, conductes antisocials, continuem treballant amb els problemes de conducta, normes i límits a casa i fora d’ella, assetjament escolar. Pares que no han cercat ajuda fins ara i es troben en situacions que no saben com resoldre i necessiten del nostre assessorament o mediació.
Aquesta intervenció es realitza de forma coordinada amb l’equip EAP i el tutor/a del centre escolar, ja que aquests trastorns solen afectar al rendiment acadèmic.
La coordinació entre tots ens permet dissenyar un pla d’intervenció interdisciplinari que ens facilita aconseguir uns millors resultats, basats en un tractament individualitzat adequat i més eficaç.
Quins son els problemes o trastorns que treballem?
A continuació et mostrem els tractaments psicològiques que t’oferim a Proa en aquesta etapa vital de la infància, del 0 al 13 anys aproximadament.