Aprenem a aprendre
L’objectiu és millorar les dificultats d’aprenentatge i/o la manca d’hàbits d’estudi per obtenir un millor rendiment escolar. S’adreça a infants i adolescents.Oferim un pla de treball personalitzat d’una hora a la setmana, en què treballem: la planificació, els aprenentatges instrumentals, les tècniques d’estudi, els hàbits, les dificultats pròpies de la dislèxia, de la lectoescriptura i d’altres trastorns que influeixen en els aprenentatges, com per exemple, el TDAH. Paral·lelament es potencia la capacitat de treball autònom i organitzat.
Quines àrees treballem?
- Organització i planificació de l’estudi: ús de l’agenda, organització material, planificació del treball, dels exàmens
- Autonomia i motivació: confiança en les pròpies capacitats i motivació pels aprenentatges. Autoestima
- Lectura i comprensió lectora: velocitat i comprensió, expressió escrita i oral, ortografia.
- Atenció, memòria, concentració: visual, auditiva
- Raonament matemàtic: aritmètica, resolució de problemes.
- Tècniques d’estudi: subratllat, esquemes, resums.
Aquesta intervenció reeducativa es pot realitzar, individualment o en grup de dos persones, que requereixin un pla de treball molt similar, creant així un grup petit de reeducació on, a més dels objectius descrits, es pretén treballar la competitivitat i les habilitats socials.Conjuntament amb el treball fet directament amb el nen o adolescent es portaran a terme coordinacions amb el centre escolar i assessorament als pares, per donar pautes i així potenciarles estratègies d’intervenció.